Budějovická | |||||
1 kolej |
2 kolej |
2 kolej s M1 |
eskalátor do jižního vestibulu |
stanoviště dozorčího jih |
|
vestibul jih |
vstup do vestibulu jih |
vstup do podchodu jih od polikliniky |
budova České spořitelny - jih |
vstup do podchodu jih od Delvity |
|
schody do vestibulu sever |
vestibul sever |
vstup do vestibulu sever |
stanoviště dozorčího sever |
pasáž sever |
|
pasáž sever |
vstup do podchodu sever od bus |
budova České spořitelny sever |
budova Raiffaisenbank sever |
||
Nafotil: Jan Krblich, léto 2002
|
|||||
pohled z kabiny |
|||||
Nafotil: Michal Kuty, 10.2003
|
|||||
uzavřený vstup do stanice |
uzavřený vstup do stanice |
uzavřený vstup do stanice |
uzavřený vstup do stanice |
||
Nafotil: Michal Kuty, asistence: Tomáš
Rejdal, 15.11.2003
|
|||||
prostory stanice |
prostory stanice |
prostory stanice |
prostory stanice |
prostory stanice |
|
prostory stanice |
prostory stanice |
prostory stanice |
prostory stanice |
prostory stanice |
|
prostory stanice |
prostory stanice |
prostory stanice |
prostory stanice |
||
Nafotil: Tonda Ježek, 10.12.2003
|
|||||
P4120380.JPG |
P4120381.JPG |
P4120383.JPG |
|||
Nafotil: Tomáš Rejdal, 11.4.2004
|
|||||
tunel s původními zářivkami |
|||||
Nafotil: Tomáš Rejdal, 20.7.2004
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Informace o stanici
|
|||||
Původní
název
|
-
|
||||
Navrhovaný
název
|
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
9.5.1974 | ||||
Umístění
|
v prostoru Budějovického náměstí (Praha 4)
|
||||
Typ stanice
|
hloubená, založená v otevřené
svahované stavební jámě, v čele zajištěné záporovým pažením
|
||||
Konstrukce
stanice
|
jednopodlažní rámová monolitická
|
||||
Délka stanice
|
286,4 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
9,0 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 10,2 m, výška 3,15 m | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
kamenný, provedený poprvé v metru tzv. suchou montáží na kovovou konstrukci | ||||
Vestibuly
|
východní s dvěma eskalátory na výšku 4,6 m a výstupem do otevřené pasáže u obchodního domu Domov | ||||
západní s pevným schodištěm a výstupem na ulici I. Olbrachta | |||||
oba vestibuly prosklené v úrovni pasáže na stropě stanice | |||||
Další
prostory stanice
|
služební a provozní místnosti před i za nástupištěm ve stejné úrovni v počtu 64 | ||||
přemostění stanice v ulici I. Olbrachta a A. Staška | |||||
Obestavěný
prostor
|
52 700 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
140,2 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1986 v ranní špičce celkem 18 600, z toho nástup 12 600, výstup 6 000 | ||||
Projektoval
|
Interprojekt Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Břetislav Tomáš, ing.
arch. Věra Machoninová
|
||||
Umělecká
díla
|
betonový reliéf u západního vestibulu: prof. ak. mal. Arnošt Paderlík, ak. soch. Břetislav Novák | ||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
Josef Tomaides | ||||
Návazná
doprava
|
autobusy MHD v ulicích I. Olbrachta, Budějovické a A. Staška | ||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||